al Aqsa sudah runtuh!!!

Al-Aqsa sudah runtuh!!!!
Al-Aqsa sudah runtuh!!
BENAR!!ini bukan satu penipuan..percayalah..Al-Aqsa sudah runtuh sejak dahulu lagi..sejak umat Islam dikalangan kita bergaduh berebut kuasa dan Zionis cuma ketawa terbahak-bahak dan mempermainkan kita.Kita telah dilemahkan oleh mereka yang kafir(yang melemahkan dan menyerang serta menindas umat ISLAM)..TETAPI,MALULAH KITA!!MALULAH SAYA!!MALULAH ANDA SEMUA!!!sebab kita rela dilemahkan dan tidak mahu bangkit!!!

SAYA…ANDA… KITA SEMUA BERTANGGUNGJAWAB!!!!
Saudara,Al Aqsa yang zahir itu memang wujud lagi.Alhamdulillah..TAPI SAMPAI BILA???adakah hingga AL AQSA ITU RUNTUH BARU KITA SEDAR DAN BANGKIT???adakah Al Aqsa itu adalah satu harga yang kta ingin bayar untuk KEBANGKITAN DAN KESEDARAN..Adakah harga Al Aqsa itu sungguh murah hanya untuk MEMBAYAR KEBODOHAN DAN KEJAHILAN SEBAHAGIAN PEMIMPIN DAN UMAT ISLAM YANG LEKA???Adakah MARUAH AGAMA ini sebegitu rendah hingga kita sanggup melupakannya???apakah makna menjadi seorang Islam bagi anda????????cukupkah anda sekadar solat dan menunaikan kewajipan yang lain????
Ya Allah,selamatkanlah Al Aqsa kami..selamatkanlah agama kami..selamatkan mujahid2 yang berjuang..sungguh kami tidak mampu,maka Ya Allah,berikanlah kami peluang dan keberanian untuk kembali kepada Mu dalam MATI YANG MULIA!!!Ya ALLAH,sungguh kami leka!!!sungguh kami lupa!!sungguh bangsa ku leka kepada mu Al Aqsa..sungguh aku tidak mampu untuk kesana dan mengambil mu kembali..sungguh aku menangisi atas kelemahan ku Al Aqsa!!!Sungguh cintaku untuk bumi Palestina itu tak pernah padam..SUNGGUH AL AQSA..jasadku di tanah ini,tapi hati ku dekat dengan mu!!!sungguh wahai saudara Palestin ku,MAAFKAN AKU!!AKU TIDAK MAMPU!!!sungguh saudara Palestine ku,MAAFKAN BANGSA KU..MEREKA TERLUPA!!!!!

Saudara,ada alternative lain untuk kita berjihad akibat kekangan visa dan batasan Negara(jika mampu untuk ke sana,apa lagi yang ditunggu??)..Boycott barangan Israel???kenapa???anda x sanggup??anda x boleh hidup ka kalau anda x minum Coke walaupun sehari??Anda kebulur ke kalau anda x mkn KFC???anda rase malu ka kalau anda x pakai baju berjenama mahal2 keluaran syarikat2 Israel?? Mari sini saya mau Tanya..TAK MALUKAH ANDA PADA ALLAH????X MALUKAH ANDA PADA SAUDARA PALESTINE???X MALUKAH ANDA PADA MUJAHID2 YANG RELA DAN REDHA DIBUNUH DAN BERPERANG  UNTUK MENCARI SYAHID!!!SEDANGKAN ANDA MENYUMBANG PELURU KEPADA ZIONIS UNTUK MEMBUNUH SAUDARA ANDA SENDIRI???ADAKAH ANDA SANGGUP MEMBERI PISAU SEMBELIHAN KEPADA SEORNG PEMBUNUH DAN PEROGOL UNTUK MEMBUNUH KEKASIH ATAU SAUDARA ANDA YANG PEREMPUAN??!!!!!!Adakah MARUAH AGAMA INI dan MARUAH SERTA DARAH ORANG PALESTINE ITU DAN AL AQSA ITU TIDAK SETARAF DENGAN MARUAH SERTA DARAH SAUDARA DAN KEKASIH ANDA???Malulah anda!!Malulah saya!!!!

Saudara2 ku..saya merayu kepada anda sedang dalam saya mengenag dengan air mata mengalir ketika menulis seruan ini…SAYA MERAYU KEPADA ANDA!!!!Bantulah agama ini!!!ADAKAH ANDA SANGGUP MENJAWAB BILA ALLAH BERTANYA NANTI: “APA YANG TELAH KAU SUMBANGKN UNTUK AGAMA INI?????”

ADAKAH ANDA SANGGUP MENATAP MATA SEORNG ANAK KECIL PALESTINE SAMBIL DIA BERKATA : “WAHAI SAUDARAKU YANG KU KASIHI..KAU ADALAH PEMBUNUH!!!.KAU TELAH BUNUH AKU,ABANGKU DAN AYAHKU!!!”..dan bila anda mengalihkn pandangan lari daripada mata anak itu,anda terlihat tangan anda berlumuran darah!!!Dan bila anda ingin cuci tangan itu,maka tidak hilang kesannya..tangan anda berbau darah SAUDARA ANDA SENDIRI!!!

Saudara,kita sering dilekakan..alah,dah biase da dgr..asyik2 perang di Palestine..asyik2 bunuh2..da bosan da..BOSAN!!!!!anda bosan???? Dan adakah anda fikir ketika mereka di Palestine berharap yang bantuan dan doa umat Islam tiba,kata2 seperti ini yang mereka dapat???X MALUKAH ANDA??X MALUKAH SAYA??ketika mereka dibunuh,anda kata anda BOSAN??!!!!!

AL AQSA!!!!!!!MAAFKAN KAMI!!!AL AQSA!!!TUNGGU KEDATANGAN KAMI!!!!AL AQSA!!!aku redha darah ku untuk membina mu kembali!!!

Saudara,ini bukan sekadar artikel…ini adalah RAYUAN!!bantulah Al Aqsa..sumbangkan lah wang anda..setidak-tidak nya SUMBANGKANLAH DOA ANDA serta tangisan meminta kepada Nya untuk kebebasan Palestine!!mungkin skali anda fikir yang saya hanya pandai menulis bahkan sama sahaja dengan artikel lain oleh pngrng yang lain..TAPI SAUDARA,saya menjalankn tanggungjawab saya atas apa yang terdaya…supaya nanti bila di Tanya Allah,saya mungkin mampu menjawab: “Ya Allah,aku belum mampu menumpahkan darah dan nyawaku untuk mati atas kemuliaan SYAHID,atas puluhan peluru menembusi tubuhku ketika ku menjadi pelindung Al Aqsa Mu dan melindungi saudara Palestin ku..tapi Ya Allah,aku cuba lakukan yang terdaya..maka Ya Allah,redha Mu atas diriku adalah Haq Mu..”
APA YANG ANDA AKAN SUMBANGKAN UNTUK AGAMA INI!!!!!???????

3 thoughts on “al Aqsa sudah runtuh!!!

  1. sungguh menyentuh hati.
    apakah masih ada orang yang buta hatinya?
    semoga itu bukan kita

Leave a Reply

