ceritera pembohongan dan curiga..

salam ukhwah kepada pembaca.saya sebolehnya tidak ingin membabitkan isu politik di dalam blog ini tetapi melihat kepada situasi politik sekarang yang amat menarik,terasa terpanggil untuk menulis sedikit tentang politik.Tetapi sebagai pelajar,saya masih lagi tertakluk kepada undang2 yang menegah untuk bergiat cergas dalam dunia politik.walaupun begitu,diharap pembaca dapat menilai hasil tulisan ini dengan akal budi yang bijak dan seimbang.

 

wujudnya sbeuah negara yang kini sedang bergelora.ada banyak jenis pemimpin dalam negara ni.tidak kira dari yang memerintah dan melawan perintah.Hati orang,siapa yang tahu apa yang tersembunyi.tapi kadang2 apa yang ingin disembunyikan x dapat nk disorokkan lagi.ada lah seorang pemimpin yang dipanggil saviour,hero,penyelamat dan pejuang golongan marhaen.hebat sungguh gaya dia bercakap.hebat benar gaya dia berbicara.kononnya dapat kurangkan harga minyak.

baru2 ni dia ni dituduh dengan tuduhan yang amat dahsyat sekali.kalau saya lah dituduh dengan pembohongan sebegitu,memang x tau mana nak soork muka lagi dah.dan pemimpin ni dengan cepatnya mencari perlindungan ke kubu orang asing..waah..hebat sekali.tapi pelik bin ajaib bin magic bagi sayalah,dia ni prnah di tuduh sebegitu rupa.dan antara mansia pertama yg back up brader sorng nih,bkn same kulit,bhasa bahkan sama kewarnageraan dengan si pemimpin ni.mla nya daripada sorang yg ada mcm sbutan arab sket di hadapan namanya..alfarabi??bukan..al-biruni??pun bukan..lebih kurang gni la bunyi nye kot,algoreing..kalau silap btul kan lah..saya ni pelajar.x boleh terlibat dengan aktiviti politik..🙂

kemudian,si pemimpin ni tadi disokong lagi dengan sorang perempuan yang dah tua daa..pn same negara dengan si algoreng ni tadi.pelik btul.knape diorang ni beria2 benar back up si pemimpin ni tadi.negara ni pn bkn nye negara yg besar dan benar2 kuat mcm kuasa besar yang lain.

maka teringat lah saya yang tidak akan redha orang yahudi dan nasrani sehingga kamu mengikut jalan mereka.agak2 nya btul lah kan.sebab baru 2 ni si pemimpin ni dituduh lagi dengan tuduhan yang agak jijik.dan yang membela nya malah lebih hebat lagi,adalah pembelaan rasmi dari negara si algoreng ni.x nampak pelik kaa??ketika sewaktu negara si pemimpin ni huru hara akibat perebutan kuasa,dan ketika dikatakan si pemimpin ni tadi diakatakn hampir nk duduk di kerusi pertama yang empuk dan mahal hasil daripada kekayaan negara pengeluar minyak ni dan juga cukai yang dikutip daripada rakyat,x dak pula saya dengar negara si algoreng ni masuk campur.seakan2 tangan asing ni berhenti sekejap.

dan kalau anda perasan la,bila mana negara si algoreng ni masuk campur ke dalam negara yang laen,yang paling untung adalah negara si algoreng ni tadi dan paling merana adalah negara yang di masuki ni.x kan saya nk tipu.anda sendiri nampak.dan menjadi persoalan,kalaulah si pemimpin yg dituduh ni tadi hampir mendapat takhta,tentu sekali engara si algoreng ni dapat keuntungan.itu sebab dia masuk campur.(sebab dia da tau yang si pemimpin yang dituduh ni akan bagi dia keuntungan)x kan lah senang2 oraang ska2 masuk cmpur dalam hal rumah tangga orang  laen kalau dia x nk keunutngan dari situ.

x pelik ker???

saya ni cuma pelajar.dan tibe2 terfikir satu perkara yang curiga yang mungkin setelah banyak sangat melihat ribuan pembohongan.bukan paranoid,TAPI AMAT SAYANGKAN NEGARA INI.maka jadilah tulisan ini ceritera pembohongan dan curiga,bukan begitu??..

p/s:hikayat diatas mungkin sekali rekaan(bergantung kepada interpretasi)

saya cuma menulis.x da niat menghasut..

One thought on “ceritera pembohongan dan curiga..

  1. maaf sbb comment walhal tak kenl.
    but this post is waayyy tooo very2 disturbing for me.
    hu.
    jangan dilupa ulamak2 yg menyokong beliau juge.
    termasuklah mufti sstgh negeri di malaysia yg lantang bersuare menyuruh si pendakwa membawa 4 saksi seperti hukum islam, walau mufto ngri lain mngatakan undg2 islam itu sudah tak relevan–>logikkah?walhal islam itu syumul,serta ssuai utk sume zmn,org,tmpt.

    bg sye, politik ngre ni tak brsih.tpi tak brmakna sblh pihak shj jahat atau sblh pihak shj baek.
    no one is perfect.
    dan bace juge laporan ttg saiful bahri yg dulunye antare aktivis kuat pemuda umno sms di uniten.http://ainisazreen.wordpress.com/2008/06/29/saiful-bukhari/#comment-657

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s