dimana aku dalam mata Mu?????

Pagi tadi saya berusrah di tepi pantai di kampung Melayu.Kagum dan takjub melihat keindahan laut di pagi hari.Sungguh kreatif idea akh zahir untuk berusrah di tepi pantai.Sungguh walau selama 1 jam sahaja(amat singkat rasanya) tetapi amat terkesan.Teringat saya blog mujahadah.wordpress.com yg menulis dimana aku dalam senarai Mu.dan ketika di pantai tadi saya amat terkesan.

Dalam kita berada dalam organisasi,kadang-kadang kita terasa besar dan dikenali kawan-kawan.Atau mungkin sekali kita mengenali rakan-rakan kita.

jom kita repair hati kita

jom kita repair hati kita

Tetapi bila saya berada di pantai sambil mentadabbur alam,saya terfikir,di pantai dan laut yang luas ini,adakah manusia lain kenal aku??dan lebih penting lagi,dimanakah aku ini dalam mata Pencipta Yang Tiada Tandingan???

Dimanakah diri ini?hanya sekadar kain buruk atau mujahid pembawa dakwah Islam?Kerna bukankah da`ie itu perlu sukses dalam dakwah dan juga dunia nya? bahkan aku in dua-dua bahagian juga tidak tercapai!!bagaimana pula aku ingin menjadi dai`e dan bagaimana aku mampu sampai dalam senarai Allah

Sungguh besar dan agung nya Allah.

Tetapi,semakin kita fikir kita makin kuat ibadah,makin kita sedar yang apa kita lakukan sangat3500x kecil berbanding  keagungan Allah.Sedang atau barangkali kita ingatkan kita semakin baik dari sebelumnya,kita akan sedar apablia kita melihat alam,yang kita ini ungkin sekali tidak dikenali(pandangan manusia pada kita) oleh manusia lain,apalagi oleh Allah??

Sungguh aku kerdil.

Ya Allah,maafkan khilafku

Leave a Reply

