pengisian masa

salam ukhwah.saya ingin meminta maaf kepada pengunjung dan pembaca kerana  tidak mampu menulis dengan kerap.rumah di langkawi ini tiada smbungan internet.sebab bila saya dan adik2 saya pulang ke kampus,mak dan ayah sahaja yg di rumah.so,mungkin tidak memerlukan.jadi selalunya saya akan berada di cyber cafe untuk melayar internet.

bercakap tentang cyber cafe,saye mendapati,pemuda zaman sekarang terleka yang amat sangat dengan permainan di cyber cafe.secara positifnya,mereka mungkin tidak melakukan kegiatan yang lebih dahsyat sebab terikat di meja komputer.tetapi,bukankah lebih bagus daripada menghabiskan masa muda ini dengan perkara yang boleh membantu men ingkatkan keupayaan diri.dan apakah lebih baik kalau kiranya boleh membangunkan ummah.

so,ini lah tugas kita untuk ajak mereka ni bergiat dalam hal yang lebih baik.

kini saya ingin membincangkan tentang AUKU.sebagai seorang yang amat berminat dengan politik tanah air,saya berasa syukur atas pemindaan AUKU itu.ini lebih baik daripada tidak dipinda langsung.sekurang-kurangnya,walaupun tak dimansuhkan,AUKU dipinda.memang benar ada kebaikan pada AUKU.tetapi secara peribadi,inilah penyebab yang dikatakan oleh ramai orang dimana kita ketandusan pemimpin-pemimpin pelapis dan muda.Sewaktu bertemu dengan ustaz saya ketika pulang di Melaka,kami bertemu di sebuah restoran dan berbual2.pendapatnya,orang muda ni penuh dengan semangat.benar.orang muda penuh dengan semangat.sebab tu ramai bersemangat merempit.kan lagi bagus kalau kita tukarkan arah semangat 2 untuk berorganisasi.kenapa perlu dihalang?banyak punca menyebabkan mahasiswa menjadi begini tetapi secara peribadi,AUKU mungkin sekli salah satu penyumbangnya.terpulang sama ada pendirian pemuda dan pemudi ini sama ada menyokong kerajaan atau tidak.kelak apabila lebih umur 21 tahun pun kalau mereka membangkang kerajaan,sama juga bukan?mahasiswa adalah golongan yang berakal.dan mereka melihat dan memerhati..

secara peribadi,saya bukan pembangkang.malah saya dan keluarga adalah pro-UMNO.sebagai seorang pemuda yang amat menyayangi dan mencintai agama dan negara nya ini,saya berasa perlunya bangkit golongan muda untuk menjadi penjana kepada Malaysia yang ideal.saya tidak faham kenapa takut sangat kerajaan terhadap mahasiswa sehingga AUKU dilaksanakan.kenpa tidak diharamkan club2 malam yang melalaikan? club2 malam,pesta2,konsert2 yang legi melalaikan pelajar “dihalalkan” tetapi kegiatan mahasiswa untuk terlibat untuk memperbaiki negara melalui politik  kerana rasa cinta kepada negara “DIHARAMKAN”. kan pelik tu.

sebagai penyokong UMNO,tidak bermakna saya menolak cita2 untuk mewujudkan negara Islam.saya mempunyai sebab peribadi yang jelas.relevan perlu ada pembangkang.perjuangan UMNO masih lagi relevan.tetapi bukankah lebih menarik,kalau dalam UMNO itu sendiri wujud golongan muda yang ingin kan kewujudan negara Islam sebenar.kewujudan khilafah Islamiah.mungkin pendapat saya ada kurangnya.

tentang Bush dibaling kasut,saya tersenyum juga melihat.sebuah penghinaan yang besar daripada orang arab kepada lelaki dari Texas itu.Inilah apabila orang Islam direndahkan.kita hanya mampu membaling kasut,dan tidak mampu menghentikan kekejaman.

kerana apa?

umat ini dan pemuda2 nya leka.Lupa tanggungjawabnya sebagai seorang Islam.hanyut dengan dunia sehingga lupakan saudara seislamnya.paling tinggi pun cuma berdemonstrasi.pemuda2 dan pemudi nya hanyut dengan cinta   -cinta manusia,nafsu,dadah –  sampai minda tertutup dengan apa yang berlaku.

Ya Allah,selamatkan umat ini.

One thought on “pengisian masa

  1. salam..
    akh..maaf bertanya..
    ana kurang sikit membaca..
    apa yg telah dipinda dlm auku?
    moga kita tak tergolong dlm golongan remaja yg rugi..
    ana pun msh byk lagi jahil..sama2 kita bina biah yg soleh di curtin nanti…

Leave a Reply

