Kalau aku melukis

Kalau aku melukis

aku akan lukis senyuman di bibirmu

supaya kau akan lihat aku bersama mu

Kalau aku melukis

akan ku lukis keindahan pada mata mu

supaya kau akan lihat

cantiknya ciptaan Tuhan

Kalau aku melukis

akan aku lukis indahnya iman

dan akan ku bingkaikan dalam bingkai hati ku dan kamu

dan aku dan kau akan berada dalam sebuah lukisan syurga yang nyata

Kalau aku melukis

akan ku lukis dunia yang punya senyuman.

aku,kau dan dia tiada beza

cuma taqwa memisahkan

dan amal kita menjadi ukuran

Kalau aku melukis

akan aku lukis dunia yang adil.

tiada si zalim

tiada si perompak harta rakyat

tiada si miskin

dan si kaya tahu harta mereka bukan hak mereka

Kalau aku melukis

akan ku lukiskan keamanan dunia

pada kanvas peperangan lalu

agar kesedihan saudaraku terpadam

agar penzalim dan penyembelih saudaraku hilang

luput dari kezaliman ciptaan mereka..

kalau aku melukis

akan aku lukis bukan dengan berus dan pena

tapi akan ku lukis dengan amal dan jihad

dengan darah dan semangat

serta ruh ku akan ku persembahkan untuk lukisan ini

kerna lukisan ini

aku hadiahkan khas aku lukiskan

hanya kepada Dia…..

3 thoughts on “Kalau aku melukis

  1. lil haikal: salam..erm..yelah.x balek cuti kan..so mengisi masa la dengan menulis

    mak cik werdah : salam mak cik.betul.keikhlasan itu penting dalam amal.dan sebenarnya,itulah yang paling sukar.

Leave a Reply

