Update hidup : Ter-update-kah hidup aku??

Salam

Alhamdulillah..

Sem ni aku berjaya menyiapkan assignment dengan usaha sendiri dan yang penting dengan bantuan dari Rabb penguasa segalanya..Tak da rujuk senior.Tak da tengok kawan-kawan punya.Alhamdulillah.Tadi baru siap kan 106. woohooo.. hari tu da siap da satu.Sebelum balik cuti da setel.Sebab waktu cuti raya tu aku memang pulun setelkan assignment.Tapi aku buat satu lagi semula..So buat yang baru la..Yang lame ade.Janji nak bagi kat Prem.Tapi rase tak leh kot.Sebab hampir sama.Dan tajuk nya pun dah la sama..

So,tak sampai beberapa minggu da nak exam.Yeah, BRING IT ON!!

but after all sedih jugak la markah internal 102 agak low. Markah quiz untuk WASM and 108 agak ok je la..alhamdulillah.Kira berpuas hati jugak la..

So,sekarang ni,kena extra work untuk 102. Dan teruskan lagi untuk subject lain..Well,2nd year, I know you are waiting for me..

So everything goes according to the plan.

But kita merancang tetapi Allah adalah perancang yang terbaik.

Mama suruh balik 22 or 23 hari bulan.InshaAllah banyak benda boleh dibuat cuti ni.Cam bese dengan program wajib tapi mungkin via skype.And yang aku sangat rindu gi gym. yeah!! let’s work it out. Campus ni ntah ape-ape daa..Ari tu kate sem 2 gym bukak.Then kate bulan august.Sekarang ni da nak abes Sem da.. Bila orang salah wat untuk JCLA or lambat hantar,cepat je hantar reminder. Bro,come on laa..Kepimpinan Melalui Tauladan.. Nama je anjurkan Leadership Academy.

Well,cakap pasal JCLA..I am quite exhausted. Aku sebenarnya truthfully sejak awal join memang tak berfikir untuk grad JCLA. I dont even care much of graduating this academy.It is not in my list.. So,aku bukan nya kisah sangat. Yang penting aku gain something in knowledge of management.And yes, I really gain that experience. And in return, aku involve in doing project yang “mengharumkan” nama kampus. That`s all needed. But when it really consumes me and my time,so just forget it. I will not entertain it any more..

Kita ada priority masing-masing.And my priority is not to JCLA. Is not to clubs.My priority is for one greatest goal..JCLA atau apa-apa pun club cuma alat.BUKAN MATLAMAT.

Actually, I am quite loving this course. Makin best belajar geology ni. But I actually doesnt really want to be a geologist. Kalau dah petronas offer, ambil je lah.Tapi kalau tak aku nak jadi lecturer. Buat master and PhD sambil jadi tutor.

Disitulah sebenarnya letak medan yang amat besar untuk matlamat yang besar. Dengan jadi lecturer boleh dekat dengan jiwa-jiwa muda yang ingin menegakkan Islam.

InshaAllah,perjuangan akan diteruskan sampai kejayaan tercapai.

Bagi aku seorang pelajar Geology, aku nak dapat atleast Dean’s list and higher than that.Mesti!!

Well, dalam nak berubah,mungkin ada suara sumbang. But yakinilah,kita berubah bukan kerna kata manusia.Tetapi kerana Allah.Kerana matlamat kita mendapat redha Allah!!

Leave a Reply

