Plan cuti….

Exam dah habes.

 

Macam doctor yang baru lepas buat operation,ayat seorang student juga sama :

” Kami dah buat yang terbaik.Sekarang kita cuma mampu berdoa dan berharap”

 

hehehehe.

 

Jadi, sekarang ni dah mula cuti.

Saya akan balik 28 hb ni. 4.30 petang.

sampai langkawi dalam pukul 10.

 

Tak sabar. Abah dan Mama saya tiada di rumah. Cuma ada adik saya. Dan seekor kucing yang gemok!!!

 

Jadi, saya dah rancang apa plan cuti ni.

 

1. Ke singapore.Sepupu walimah.and boleh pergi jalan-jalan sekali..

2.Program.macam biasa tak perlu bagi tahu.

3. Gunting rambut or bela rambut,which one? advice.

4. Cari kerja di Geopark.

5. Gym. yeaaaa… I really need to shape up. Balik je berat turun..Bila balik semula ke curtin, berat naik… apakah!!!

6. Prepare for FYP.

7. Sambung menulis novel. Saya sudah mula kan menulis. Sedang cuba untuk teruskan.Moga itu bermanfaat.

8.Ada satu secret plan..yang ni x leh gitau.

 

and banyak lagi plan….

 

Mungkin orang boleh anggap saya agak pelik, sebab seronok nya saya bukan dekat pergi jalan-jalan.happy2, main game or lain-lain. Kalau tengok hidup biasa saya, orang lain boleh kata : boring. Tapi sebenar2 yang memberikan kehidupan kepada saya adalah dalam jalan perjuangan Islam. Bertemu manusia2. Berbincang.Berprogram. Dekat situ barangkali saya menjadi orang yang berbeza. Yang mungkin lebih seronok. Yang lagi banyak berbual. Bergurau. kot.

Dan sebab itu, mungkin saya perlukan teman hidup yang sama seperti saya.maksudnya dalam jalan perjuangan Islam.

Gi main bowling.

Tengok wayang.

Main pool or snooker

Disneyland , theme park or whatever..

ARE really NOT me….

 

reading

tengok laut.

panjat bukit.

masuk gua.

writing.

berjumpa manusia dan berbincang.

things that make me compete….

that one makes ALL in me…

 

 

…………………………………………..

dah jadi macam biography pulak ye…

 

 

…..

ok.tu je lah.

salam….

 

8 thoughts on “Plan cuti….

    • x apa izzah.insyaAllah walaupun skjap,yakinnya saudari izzah mampu manfaat cuti dgn baik.
      cuti seorng daie cuma di dalam kubur nya sahaja.dan di dalam akhirat bersama Kekasihnya yang sejati.

      insyaAllah prkongsian saudari itu pasti bermanfaat.

  1. sebentar. mahu bertanya kalau tak keberatan.berkaitan fakulti undang2 AIKOL UIA.

    dekat mana saya boleh dapatkan maklumat untuk degree. sebenarnya saya dalam perancangan masa depan. sama ada sambung master atau ambil degree lain jika tak diambil berkerja dengan petronas.

    saudari di UIA.barangkali lagi berpengalaman.

  2. ya, sdra pernah bertanya dulu. tetapi saya lupa untuk respon kembali.alhamdulillah, saya sudah final semester di AIKOL. juga dalam perancangan masa depan sama ada mahu sambung master terus, double degree in syariah or chambering untuk practice jd peguam.inshaAllah di UIA juga.

    maklumat tu boleh direct ke web uia.
    http://www.iiu.edu.gov.my/
    then, link ke aikol.

    kalau fikir scra asas, saudara mungkin boleh guna result spm yang dulu untuk apply degree law.dan sdra perlu lalui asasi law dulu sblum ke main campus. agak panjang perjalanan.paling kurang dalam 5,6tahun untuk habiskan degree law termasuk di asasi.

    cuma, saya kurang pasti kalau ada cara yang lebih singkat untuk mreka yang dah ada degree lain. di UIA course agak panjang krn perlu complete english n arabic course dhulu sebelum ambil subject core, kerana itu ia perlukan asasi untuk habiskan semua languages.

    perlu rancang plan masa depan betul2. buatkan SWOT untuk setiap plan supaya kita dapat timbangkan scra rasional. mungkin kita nak capai semua benda tapi tak semua benda yang kita nak capai bernilai. ukurannya yang mana menguntungkan dakwah kita, yang lebih banyak memberi ruang dan peluang untuk kita lebih memberi untuk dakwah.itu jugalah yang saya sedang perhalusi sebelum tamat semester akhir ini.

    oh ya, sdra sudah mahu graduate ya?
    jika perlukan apa pertambahan maklumat ttg persoalan di atas, inshaAllah saya cuba membantu.

Leave a Reply

