Aku [TAK] ingin pulang lagi!!

Assalamualaikum wbt

 

esok nak balik dah.flight pukul 3 dari langkawi to KL.then KL to miri jam 7 lebih

sampai miri dalam pukul 9.

 

Sebenarnya rasa hati memang betul-betul tak nak balik.Sape rase tak suka duduk dengan family.dengan mak ayah.dengan adik beradik.

Lagi pulak saya duduk dalam quarters MRSM sendiri. Maka agak rapat jugak berkawan dengan adik-adik sekolah ni. seronok berbincang dan mendengar pandangan dan idealisme mereka.

Seronok main bola tampar sama-sama.Tiap malam lepas maghrib di surau ,main pulak di gym rakyat dengan abang-abang besar yang sangat besar.walaupun size badan saya memang cukup besar,tapi bila diri sebelah big bros semua tu, halus je rasa.hahaha

yang paling penting nak tinggalkan family selama berapa bulan lagi ni adalah satu perasaan yang sangat tak best.

balik miri nanti,ini adalah tahun akhir saya. dah nak habis dah perjalanan ni dan akan mulakan perjalanan baru.saya sudah rancangkan beberapa plan yang mungkin akan dilaksanakan.Tapi tetap bergantung kepada kontrak saya dengan Petronas.Kalau tidak diambil maka boleh lah saya tekan suis “ON” dekat plan yang saya dah rancangkan dan usahakan nya.Yang lain serahkan pada Allah.

 

Final year ni akan sangat buzy dengan academic.Dengan FYP nye..FYP saya agak special sikit.Sebab nak menyahut cabaran HOD punya pasal,maka kami buat lah di Gua Niah.dengan study nya nak kejar pointer.Pointer saya sekadar ok aja.Alhamdulillah.

Saya tak berharap sangat mahu kerja dengan penaja pinjaman boleh ubah saya ni.Tapi tetap juga bergantung kepada kehendak Allah mahu mencampakkan saya ke mana.

 

Macam mana pun rasa berat nak tingalkan rumah, di Miri ada perjuangan yang masih perlu diteruskan.Ada jalan yang perlu lagi dilangkah dan ditapak.Ada risalah yang perlu disebar dan masih ada jiwa yang perlu dibentuk.

 

Macam mana pun kita merancang untuk diri kita sendiri,kita perlu sedar apa yang kita buat adalah demi Islam.Maka jika plan mahu kerja di satu company hinggalah mahu sambung belajar ada strategi yang perlu dibincangkan bersama untuk kebaikan Deen ini.

 

semoga apa yang saya tempuhi Allah permudahkan.Dan saya berdoa supaya Allah sentiasa menjaga keluarga saya setiap masa dan memudahkan perjuangan saya ini dalam Deen ini ,dan perjuangan sebagai mahasiswa muslim.

 

saya harap anda juga doakan saya.

 

wallahualam.

Leave a Reply

