Memang Belajaq Sabaq.

Cuti ni memang saya belajar tentang sabar.

Kita orang muda.Nak semua benda cepat.Nak kan perpindahan satu fasa ke fasa lain cepat sangat..

 

Jujur, saya sebenarnya sabar je ni,menunggu ada atau tak tawaran interview.

Adalah beberapa CV yang dah dihantar.Result saya tak lah cantik sangat jadi saya kena usaha lebih.Masuk hari ni , 5 hari officially tamat belajar dan dengan kata lain menjadi penganggur bertauliah..hehehe.Baru je 5 hari,hahahah..Kecoh je lebih..Tapi saya memang tak sabar..hahahhaha.

Company yang saya apply,pelbagai jurusan kerja nya..Geophysicist,geologist,environmental geologist,geotechnical engineer,application engineer,land surveyor..and macam-macam lagi.

Mudlogger je belum mintak..Mungkin tu pilihan yang last dulu kot.Bukan tak best..Tapi,tak berapa minat. Saya minat dalam exploration geologist.Tapi macam bagitau dulu, mungkin keadaan dan tuntutan memerlukan saya kerja di pejabat..Maka mungkin apply untuk geophysicist saja..Tapi mintak saja semua..Kalau rezeki merantau,maka merantau lah saya.Kalau rezeki pejabat,pejabat lah saya.

 

Yang penting, ada pendapatan dan pendapatan itu berbaloi.

 

Leave a Reply

